Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати
національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів;
виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і
сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання: карта
України,
прапор, герб, ручки, ноутбук.
Хід уроку.
1. Організацій ний етап:
Любіть Україну
Любіть
Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всіми своїми ділами...
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всіми своїми ділами...
Доброго дня всім
присутнім в цій затишній залі. Кожна
людина завжди з
великою любов'ю і душевним щемом згадує
місце, де
народилася, де минуло її дитинство. Ту маленьку
Батьківщину, де живуть її
рідні люди. І якщо
скласти маленькі Батьківщини
кожного з нас
– перед
очима з’явиться наша велика держава Україна.
2.Актуалізація опорних знань:
Перед
вами аркуш, на якому ліворуч написано свято. Ваша задача поставити дату,
коли
в Україні відзначають це свято.
1. Новий рік _________
2. Міжнародний жіночий день ____________
3. День захисника України__________
4. Різдво________
5. День Конституції України_________
6. Старий Новий рік________ 7. День Соборності України___________
8. День Незалежності України__________
9. День Святого Миколая______________
10.
День знань________
Відповіді:
1. 1
січня.
2. 8
березня.
3. 14
жовтня.
4. 7
січня.
5. 28
червня.
6. 14
січня.
7. 22
січня.
8. 24
серпня.
9. 19
грудня.
10. 1
вересня.
3.Мотивація навчальної діяльності:
- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна»
знаходиться в Києві і
сягає
105,5 м.
- Трембіта – найдовший музичний інструмент у
світі.
- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія»
із найбільшою у
світі
вантажопідйомністю.
- В Україні зосереджено чверть світового запасу
чорнозему.
- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи,
яка простягається на
160
тис. га.
- Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено
понад у 1200 містах
світу і
за
кількістю поступаються лише Будді.
Отже,
ми пишаємося тим, що ми – українці!
Наша сьогоднішня гра
відбудеться
у вигляді подорожі. Ми з вами пройдемо кілька станцій:
4. Новий матеріал:
На
дошці – карта України.
Вчитель:
Усе, що ми назвали, об’єднує в собі наша держава. Погляньте на
карту
України. На ній позначено гори, моря, рівнини, кордони української
землі,
де з давніх давен живе наш народ. Територія така велика, що перетнути її
пішки
із заходу на схід можна аж за 90 днів. Наша країна одна з найбільших
країн
у Європі. У 1887 році у нас в Україні в місті Рахів на Закарпатті було
встановлено
знак географічного центру Європи .
Вчитель:
Дайте відповіді на запитання:
1. Які символи нашої держави ви знаєте?
2. Що
означають кольори на прапорі України?
3. Скільки років нашій незалежній державі?
4. Які рослини найбільше люблять і шанують
українці?
5. Назвіть гори, які є на території України.
6. Назвіть моря, які омивають територію нашої
держави.
7. Яка гора є найвищою в Карпатах?
8. Яка гора є найвищою в Кримських горах?
9. Яке місто є столицею нашої Батьківщини?
Розповідь
вчителя про засновників Києва, його визначні місця, про роль
Києва
у житті держави. (Демонстрування
презентації про Київ)
Вчитель:
Які міста України ви знаєте? Чим вони відомі? (розповіді дітей).
5.Узагальнення уроку.
Вчитель:
Як називається наше рідне місто?
Коли
воно було засноване?
Уявіть
собі, що до вас завітали гості, які ще не були в Гайвороні. Що би
ви їм
показали та розповіли про своє рідне місто?
(розповіді дітей)
6. Підсумок уроку.
Учні формулюють відповідь на запитання
«Якби я був президентом України я б… »
Учитель.Правильно, діти, ви повинні
настійливо йти до своєї мети і пам’ятати, що один в полі не воїн. Ми маємо бути
єдині, спільно приносити нашій державі користь. Сьогодні держава дбає про вас,
як рідна мати про свою дитину, а ви повинні дбати про неї, щоб вона була багата
і щаслива. Ви маєте будувати своє майбутнє. І тільки спільними зусиллями ми
досягнемо того, що очікуємо для України. Тільки тоді сонечко буде посміхатися і
лагідними промінчиками зігріватиме Україну.
Чудовий урок!
ОтветитьУдалить